Archiwum
Archiwum
Archiwum

W dniu 26 sierpnia 2009r. Mostostal Puławy S.A. zawarł umowę z firmą Strabag Sp. z o.o. na wytworzenie, dostawę, montaż i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu MS-5 przez rzekę Wieprz dla potrzeb budowy o nazwie: "Budowa drogi ekspresowej nr S19, odcinek Międzyrzec Podlaski - Lubartów, budowa obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej o dł. 7,87 km, od km 257+500 do 265+215".

 

Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie.

Wartość kontraktu wynosi 10, 065 mln zł brutto, a termin realizacji to: grudzień 2009 - lipiec 2011.

Projektowany obiekt będzie prosty, co do formy architektonicznej. Ustrój niosący o stałej wysokości stanowi linię komunikacyjna wpisaną w dolinę rzeki, elementem wyróżniającym są odróżniające się od konstrukcji żebra skośne z rur widoczne na tle skrzynki stalowej. Masa konstrukcji stalowej wynosi 910 ton, długość mostu wynosi 222,09 m, szerokość 13,20 m. Most zaprojektowano jako czteroprzęsłowy, o schemacie ciągłym i rozpiętościach teoretycznych przęseł 55m+75m+55m+35m. Ciąg przęseł oparto na pięciu podporach za pośrednictwem 10 szt. łożysk.